Februari - Hawaii!! - Reisverslag uit Sioux Falls, Verenigde Staten van Sophie Markus - WaarBenJij.nu Februari - Hawaii!! - Reisverslag uit Sioux Falls, Verenigde Staten van Sophie Markus - WaarBenJij.nu

Februari - Hawaii!!

Door: Sophie Markus

Blijf op de hoogte en volg Sophie

02 Maart 2014 | Verenigde Staten, Sioux Falls

Aloha!
Daar zit ik dan, helemaal alleen op mijn kamer terwijl ik eigenlijk op het strand had moeten zitten met al mijn nieuwe vrienden. Zoals jullie het misschien al merken, heb ik heimwee naar Hawaii. Wat was dat toch ongelofelijk geweldig. De mensen die ik heb ontmoet, de dingen die ik heb gezien, het is niet met woorden te beschrijven. Toen ik 19 februari in het vliegtuig stapte moet ik eerlijk bekennen dat ik zenuwachtig was. Geen idee waarom, want het is maar een weekje maar ik wist gewoon helemaal niet wat ik kon verwachten en wat er ging gebeuren. Na een lange vlucht kwam ik eindelijk aan in Hawaii, op Honolulu Airport. De warmte kwam me tegemoet en het was heerlijk. Ik dacht dat de groep uit ongeveer 15 tot 20 mensen zou bestaan. Nou mooi niet! We zaten met 56 foreign exchange students in 1 slecht oud hotel. En het was het beste ooit. De dagen gingen onwijs snel voorbij en ik heb zoveel leuke dingen gedaan!
De eerste dag deden we een tour over het eiland Oahu, het eiland waar we verbleven. En hadden we een picknick op het strand om elkaar te leren kennen en de week rustig te beginnen. De picknick was onwijs gezellig , europees voetbal gespeeld, amerikaans football gespeeld en gewoon genoten van de omgeving. Super mooi en leuk, alleen het duurde wel ongeloooooofelijk lang. Gelukkig werd ons aan het eind verteld dat dit de langste activiteit was en dat we nu ‘free time’ hadden. Kort om, je mag doen wat je wilt tot 10 uur in de avond. De dag daarna zijn we heel vroeg opgestaan om te gaan snorkelen in een beschermde baai die adembenemend was! Na twee uur in het water was iedereen alleen wel helemaal kapot en het was amper 11 uur! We hadden tot 1 uur in de baai, dus we konden lekker twee uur zonnen. De zon is lekker, maar onwijs warm en brand super snel.. Echt verschrikkelijk vervelend… ;) In de middag hadden we een surfles, die in het begin prima ging maar omdat ik in het water mijn brace niet kon dragen kreeg ik last van mijn knie. Dat is de rest van de week zo gebleven, maar dat maakt niets uit want al het andere was zo geweldig! De derde dag zijn we naar Pearl Harbour gegaan, wat indrukwekkend was, maar niet zo groot en belangrijk als ik had verwacht. Er zaten voor mij weinig emotionele gedachten bij, maar dat is misschien ook omdat het zo ver weg is van wat ik normaal zie en doe en er niet zoveel over hoor als over de Tweede Wereldoorlog in Nederland. Daarna hadden we een paar uurtjes ‘freetime’ en daarna zijn we naar een groot winkelcentrum gegaan om bij Bubba Gump Shrimp Company te eten. Voor mij en de andere die de film Forrest Gump gezien hebben was het onwijs grappig, voor mensen die de film niet gezien hebben was er niet zo heel veel aan. De vierde dag zijn we naar Diamond Head Park geweest voor een hike berg op van een uur en een hike berg af van 45 minuten. Daarna hadden we de hele dag free time en pizza in het hotel dus dat was top. De laatste dag was ook de hele dag free time, en in de middag en avond een Luau party! Hele gave show, heel entertainend en goed in elkaar gezet. Dat was ook onze laatste avond, en de dag daarna had ik nog een hele dag, maar een aantal mensen moesten al vroeg in de ochtend weg! Omdat het eten in de avond niet zo lang duurde, hadden we in de avond ook ‘freetime’. Die spendeerde we meestal op het strand met eigenlijk altijd een vast kerngroepje van mij, 4 zweedse jongens, een braziliaanse jongen, mijn italiaanse roommate, een braziliaans, een spaans en een zwitsers meisje. Natuurlijk waren er allemaal andere mensen ook constant bij, maar dit groepje ging gewoon super met elkaar om.
Ik kan met alle zekerheid zeggen dat het maken van deze reis nar Hawaii een van de beste dingen ooit was. Niet alleen heb ik 56 nieuwe vrienden van overal in de wereld, ik heb ook zoveel nieuwe belevenissen om mee terug te nemen naar Nederland. Ik denk dat we allemaal ook zo’n goede week hebben gehad, omdat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Alle mensen daar snapte dat ondanks de steun en de liefde je je soms zo alleen voelt, en dat het niet alleen maar leuk is.
Foreign Exchange students zijn by far de beste personen om zo iets mee te doen, en ik kan oprecht zeggen dat ik hoop al deze mensen nog een keer tegen te komen. Het was fantastisch en het heeft mijn 3 maanden punt perfect gemarkeerd. Terwijl ik dit schrijf, zijn er nog maar 86 dagen te gaan voor ik weer met mijn beide voeten op Hollandse bodem sta. En ga er maar van uit dat ik er alles aan ga doen om deze 86 dagen te beste tot nu toe te maken!!
Mahalo (dankjewel) voor alle steun en liefde, en ik hoop dat jullie het leuk vonden om dit te lezen!
See ya’ll next time!!

  • 02 Maart 2014 - 09:08

    Jolanda:

    Super leuk om te lezen Sophie en wat een een mooie foto's!
    Geniet van je laatste dagen!!! Je maakt dit uiteindelijk maar één keer mee!

  • 04 Maart 2014 - 15:44

    Ohvic:

    Lieve Sophie,
    Wat ontzettend gezellig die maandverslagen van jou. Je hebt nu wel al een hele hoop van de wereld te zien gekregen en ik ben soms regelrecht jaloers ! Zo te oordelen moet je zo langzamerhand omkomen in de vrienden en vriendinnen; maar dat zal je zeker helpen in je toekomstige studie international management. Het zal goed zijn ze in de toekomst niet uit het oog te verliezen. En wat jullie hotel betreft: besef maar goed dat het niet alles NH is wat er blinkt ! Hebben jullie ook in de bekende strooien Hawaï rokjes gedanst ? In ieder geval doe je erg leuke ervaringen op die je jouw hele leven zullen bijblijven. Hou ze vast en blijf ervan genieten.Ben benieuwd naar je volgende belevenissen. Liefs, OhVic

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Mijn tien maanden in Amerika, hier te volgen

Actief sinds 11 Sept. 2013
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 4630

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 01 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: